dc.contributor.author | García Martínez, Iván Mauricio | spa |
dc.contributor.author | García Barrera, Amanda Elizabeth | spa |
dc.date.accessioned | 2014-12-17 00:00:00 | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T16:18:05Z | |
dc.date.available | 2014-12-17 00:00:00 | |
dc.date.available | 2022-03-08T16:18:05Z | |
dc.date.issued | 2014-12-17 | |
dc.identifier.issn | 2389-7325 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniboyaca.edu.co/handle/uniboyaca/283 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad de Boyacá | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | spa |
dc.source | https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/rs/article/view/121 | spa |
dc.title | Evaluación de la orientación empática en estudiantes de medicina de la Universidad de Boyacá | spa |
dc.type | Artículo de revista | spa |
dc.type | Journal article | eng |
dc.identifier.doi | 10.24267/23897325.121 | |
dc.identifier.eissn | 2539-2018 | |
dc.identifier.url | https://doi.org/10.24267/23897325.121 | |
dc.relation.bitstream | https://revistasdigitales.uniboyaca.edu.co/index.php/rs/article/download/121/117 | |
dc.relation.citationedition | Núm. 2 , Año 2014 : Revista de Investigación en Salud Universidad de Boyacá | spa |
dc.relation.citationendpage | 192 | |
dc.relation.citationissue | 2 | spa |
dc.relation.citationstartpage | 177 | |
dc.relation.citationvolume | 1 | spa |
dc.relation.ispartofjournal | Revista Investigación en Salud Universidad de Boyacá | spa |
dc.relation.references | Spiro H. The practice of empathy. Acad Med. 2009;84:1177-9. | spa |
dc.relation.references | Kim S, Kaplowitz S, Johnston M. The effects of physician empathy on patient satisfaction and compliance. Eval Health Professionals. 2004;27:237-51. | spa |
dc.relation.references | Beckman HB, Franckel RM. The effect of physician behaviour on the collection data. Ann Inter Med. 1984;101:692-6. | spa |
dc.relation.references | Falvo D, Tippy P. Communicating information to patients: Patient satisfaction and adherence as associated with resident skill. J FamPract. 1998;26:643-7. | spa |
dc.relation.references | Barsky AJ. Hidden reasons why some patients visit doctors. Ann Int Med. 1981;94:492-8. | spa |
dc.relation.references | Gordon GH, Baker L, Levinson W. Physician-patient communication in managed care. West J Med. 1995;163:527-31. | spa |
dc.relation.references | Alcorta-Garza A, González-Guerrero JF, Tavitas-Herrera SE, Rodríguez-Lara FJ, Hojat M. Validación de la escala de empatía médica de Jefferson en estudiantes de Medicina mexicanos. Salud Mental. 2005;28:57-63. | spa |
dc.relation.references | Sharmay-Tsoory SG, Tormer R, Goldsher D, Berger BD, Aharon-Peretz J. Impairment in cognitive and affective emphaty in patients with brain lesions: Anatomical and cognitive correlates. J Clin Exp Neuropsychol. 2004;26:1113-27. 9. Hojat M, Gonnella JS, Nasca TJ, Mangione S, Vergare M, Magge M. Physician emphaty: Definition, components, measurement and relationship to gender and specialty. Am J Psychiatry. 2002;159:1563-9. | spa |
dc.relation.references | Ubillús A, Sidia A, Rentería K, Reátegui A, Rodríguez A, Sotelo J. Empathetic orientation of the medical students from San Martin de Porres University. Horiz Med. 2010;10: 37-43 | spa |
dc.relation.references | Veloski JJ, Fields SK, Boex JR, Blank LL. Measuring professionalism:A review of studies with instruments reported in the literature between 1982 and 2002. Acad Med. 2005; 80:366-70. | spa |
dc.relation.references | Hojat M, Roberson M, Damjanov I, Veloski J. Emotional students psychosocial characteristics as predictor of academic performance in Medical school. Acad Med. 1993; 68:582. | spa |
dc.relation.references | Alonso LM, Caro SE, Erazo AM, Díaz VP. Evaluación de la orientación empática en estudiantes de medicina de la Universidad del Norte. Barranquilla (Colombia). Salud Uninorte. 2013; 29:22-33. | spa |
dc.relation.references | Rojas-Serey AM, Castañeda-Barthelemiez S, Parraguez-Infiesta RA. Orientación empática de los estudiantes de dos escuelas de kinesiología de Chile. Educ Med. 2009; 12:103-9. | spa |
dc.relation.references | Rubio MJ, Berlanga V. Cómo aplicar las pruebas paramétricas bivariadas t de Student y ANOVA en SPSS. Caso práctico. REIRE. Fecha de consulta: 14 de julio de 2014. Disponible en: http://revistes.ub.edu/index.php/REIRE/article/ view/527. | spa |
dc.relation.references | Castaño JJ, Florido JD, Galvis J, Maya D, Paneso LM, Torres J, et al. El perfil psicosocial de los estudiantes de medicina de la universidad de Manizales (Colombia) y su relación con el rendimiento académico, 2011. Arch Med Manizales. 2012; 12:62-72. | spa |
dc.relation.references | Jagua-Gualdrón A, Urrego-Mendoza DZ. Actitudes de los estudiantes colombianos de medicina hacia la práctica de la disección en anatomía y su relación con el puntaje en la escala de empatía médica de Jefferson. Rev Fac Med. 2011; 59:281-307. | spa |
dc.relation.references | Hojat M, Mangione S, Nasca TJ, Rattner S, Erdmann JB, Gonnella JS, et al. An empirical study of decline in empathy in medical school. Med Edu. 2004; 38:934-41. | spa |
dc.relation.references | Hojat M, Vergare M, Maxwell K, Brainard G, Herrine S, Isenberg G, et al. The devil is in the third year: A longitudinal study of erosion of empathy in medical school. Acad Med. 2009; 84:1182-91. | spa |
dc.relation.references | Chen D, Lew R, Hershman W, Orlander J. A cross sectional measurement of medical student empathy. J Gen Intern Med. 2007; 22:1434-8. DOI: 10.1007/ s11606-007-0298 | spa |
dc.relation.references | Fields SK, Mahan P, Tillman P, Harris H, Maxwell K, Hojat M. Measuring empathy in healthcare profession students using the Jefferson scale of physician empathy: health provider - student version. J Interprof Care. 2011; 25:287-93. | spa |
dc.relation.references | Carvajal A, Miranda CI, Martinac T. Aná- lisis del nivel de empatía en un curso de quinto año de medicina, a través de una escala validada para este efecto. Revista Hospital Clínico Universidad de Chile. 2004;15: 302-306 | spa |
dc.relation.references | Saucedo JL, Bravo V, Guevara YA, Salazar RM, Vásquez CD, Díaz-Vélez C. Empatía en estudiantes de medicina humana de la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo. Mayo-junio 2011. Rev Cuerpo Méd HNAAA. 2012; 5:17-21. | spa |
dc.relation.references | Hojat M, Gonella JS, Xu G. Gender comparisons of young physicians’ perceptions of their medical education, professional life, and practice: A follow up study of Jefferson Medical College graduates. Acad Med.1995; 70(4):305-12. | spa |
dc.relation.references | Baron-Cohen S. La gran diferencia: cómo son realmente los cerebros de hombres y mujeres. Barcelona: Amat; 2005. | spa |
dc.relation.references | Hojat M, Mangione S, Nasca TJ, Cohen MJM, Gonnella JS, Erdmann JB, et al. The Jefferson scale of emphaty: Development and preliminary psychometric data. Educational and Psychol Measurement. 2002; 61:346-65. | spa |
dc.relation.references | Isaza A, Pérez I, Martínez L, Velásquez A, Mercado Ml. El tiempo de los estudiantes de medicina en las rotaciones clínicas y el sistema de créditos. Revista Ciencias de la Salud. 2006; (4) :136-46. | spa |
dc.relation.references | Kay J. Traumatic deidealization and future of medicine. JAMA. 1990; 263:572-3. | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.title.translated | Evaluación de la orientación empática en estudiantes de medicina de la Universidad de Boyacá | eng |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | spa |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ARTREF | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |
dc.rights.coar | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |